Správně vypracovaná marketingová strategie je jednou z důležitých aspektů podnikání. V dnešní době se bez internetu a vyhledávačů neobejdeme. Proto je nejlepší se na ně soustředit. PPC reklama, tedy Pay Per Click je velmi oblíbená a účinná forma propagace v oblasti vyhledávačů.
Spočívá v tom, že pokud váš obsah odpovídá hledanému pojmu, zobrazíte se v hlavním výběru v horní části první stránky vyhledávání. Za reklamu ovšem zaplatíte jen v případě, že uživatel na odkaz klikne a dostane se přímo na vaši stránku. Částka se odvíjí podle ceny jednotlivých klíčových slov. Jaké chyby můžete u této báječné možnosti propagace udělat?
Neodpovídající texty
Zejména začátečníci dělají mnoho hloupých chyb, které jim podkopávají nohy. Jednou z velkých pochybení je, když text reklamy neodpovídá klíčovým slovům. Uživatel tak bude nejen zklamaný, ale rychle z webu odejde, protože nenajde to, co hledal. Ideální je rozdělit klíčová slova tak, aby text přesně odpovídal.
Špatně vytvořená struktura
Základem každé kampaně je struktura. Když ji uděláte správně, pomůže vám vše snadno organizovat, spravovat a kontrolovat. Hned na začátku se soustřeďte na názvy jednotlivých kampaní a jednotlivých sestav. Označit je můžete podle typu, obsahu, cíle, umístění apod. Nikdy ale nezapomínejte na to, že PPC musí být co nejvíc konkrétní a detailní. Klienti obecné pojmy nejspíš zadávat nebudou.
V lokalitě je klíč
Lokálnost je velice důležitým kritériem každé propagace. Přece jen nemá smysl ukazovat Brněnskou ZOO v Plzni. Dejte si záležet na vyplnění adresáře a vyplnění své adresy. Kontrolujte, že se zobrazujete lidem, kteří se nachází nebo míří do města, kde působíte. Neutrácejte zbytečně peníze a ukažte se klientům, kteří vás skutečně potřebují.
Neprovádíte kontrolu
Aktualizace, kontrola a testování inzerátů se vyplatí. Snadno a rychle tak zjistíte, co funguje a co ne. Pokud to nefunguje, stáhněte to. PPC stojí peníze a pokud vytvořená reklama není efektivní, dejte ji pryč a nahraďte ji jinou. Časem tak najdete nejlepší konverzní kombinaci inzerátu.